کاسبی که این نکات را نداندکسب وکار خودش را باید رها کند!!!

نکاتی در مورد کاسبان موفق

در این مقاله  با اصول کاسبی و ترفندهای فروش بیشتر آشنا می شوید که با دانستن هر یک از این نکات می توانید فروش خودتان را افزایش دهید و مشتری های زیادتری را جذب کنید و آن ها را تبدیل کنید به خریدار.

کاسب موفق

همیشه می‌داند که باید ارتباط خود را با مشتریان قبلی حفظ کند و اگر این کار را انجام ندهد باید چندین برابر هزینه نگهداری یک مشتری را صرف کند تا بتواند مشتری جدیدتری را به کاسبی و کار خود جذب کند و در آخر آن مشتری را به خریدار تبدیل کند برای این کار کافیست شما باشگاه مشتریان را راه اندازی کنید شما با سیستم باشگاه مشتریان به راحتی می توانید با مشتری های قبلی خود ارتباط برقرار کنید و در بازه های زمانی مشخص شده با آنها ملاقات داشته باشید.

کاسب موفق

یکی  که میخواهد کاسبی کند باید این نکته را در نظر بگیرد در بازه های زمانی مشخص عملکرد خود را اندازه گیری کند چه در زمینه تبلیغات و چه در زمینه جذب مشتری و فروش برای این کار تا می‌توانید برنامه‌ریزی دقیقی صورت دهید.

کاسب موفق

یکی از برنامه‌هایی که برای مشتریان قدیمی خود دارد این است که تخفیف ویژه ای برای مشتریان قبلی خود قائل می شود و برای آنها در طول سال ۳ الی ۴ مرتبه تخفیف قرار می دهد.

کاسب موفق

در مورد بازار کار خودش همیشه تحقیقات دارد و همیشه سعی بر این دارد که به روز باشد تا بتواند خدمت بیشتری را به خلق الله ارائه دهد وباید زمانی که کسب و کار سکته می کند یعنی مشتری کم می شود و یا خرید اوج خودش را از دست می دهد و باید در آن زمان ها هم به روز باشد و برای هر کدام برنامه ای چیده باشد

کاسب موفق

می داند که یک دست صدا ندارد و سعی خود را بر این می گذارد که تیم  فروش راه اندازی کند تا فروش خودش را چندین برابر کند اما نکته ای که در اینجا باید بدانید این است که به فروش یکنواخت قانع نباشید مثلا در یک ماه به یک میلیون یا ده میلیون به طور ثابت اکتفا نکند،بلکه تلاش خود را بر شیوه روش تارگتی یعنی رقابت با خود قرار دهد.

کاسب موفق

مفهوم امپاتی را به خوبی درک کرده است و این را می داند که باید گاهی اوقات خودش را جای مشتریان بگذارد این عملکرد به شما کمک می کند تا در کار خودتان عیب‌جویی کنید و ایرادات کار خودتان را بگیرید با این ترفند شما میتوانید از دست دادن مشتریان خود جلوگیری کنید.

کاسب موفق

این را می داند که باید همیشه یک پله از نیاز مشتری جلوتر باشد برای این کار یا باید از خود مشتری سوال کند که نیاز و خواسته هایی که دارد چیست؟ یا اینکه آن را درک کند مثلا شما اگر مغازه دارید که کارتان  فروش مکمل‌های تقویتی است و مخاطب شما افرادی هستند که باشگاه می روند باید این  نیاز را درک کنید که این مکمل ها بر روی کبد شان تاثیرات مضر دارند و کبد آنها را  چرب خواهند کرد در این زمان شما فقط کافیست این نیاز را درک کرده و برای آن راه حل ارائه دهید و ببینید که فروشتان چندین برابر  می شود.

کاسب موفق

این نکته را همیشه برای خودش گوشزد می‌کند که باید سرمایه گذاری در کارهای دیگر هم داشته باشد البته با  اصول و قاعده چون  فقط این راه رسیدن به  میلیاردری  هست و این کار را انجام می دهند تا به موفقیت بیشتری دست پیدا کنند.

کاسب موفق

همیشه در پی آموزش دیدن است و این کار را علی الخصوص در زمینه تبلیغات انجام می دهد چرا که هر چه علم تبلیغاتی اش قوی‌تر شود سرمایه های بیشتری را می تواند به دست آورد و در کمترین زمان ممکن برند شود و به تمام خواسته هایش برسد .

کاسب موفق

در  کار خود چندین مدل ترغیب کننده دارد که باعث می شود مشتریان احتمالی و مشتریانی که قبلا داشته است به خرید وادار کند منظور من این نیست که آنها را مجبور به خرید کنید بلکه مد نظر من این است که شما کالایی را که پر مصرف هست برای آن شخص یا مشتری مثلاً قیمتی پایین تر قرار می دهید که دفعات خرید از شما بیشتر کند

انواع مدل ترغیب کننده مشتری:

قیمت پایین

تخفیفات هفتگی

هدیه  و اشانتیون

پذیرایی

کاسب موفق

برای اینکه بتواند سیستم  فروش عالی داشته باشید باید از طرح پورسانتی استفاده کند که بتواند به راحتی دغدغه خود را از حقوق دادن راحت کند یک تکنیک اینجا هست که شما بدانید به شدت بازخورد عالی خواهید گرفت و آن این است که شما در حین اینکه به صورت پورسانتی تیم تان برایتان کالا یا خدمات می فروشند برایشان یک افزایش درآمد هم قائل شوید یعنی برای آنها روند افزایشی درآمد داشته باشید در این صورت این فروش شما موفق تر خواهد بود .

کاسب موفق

باید برنامه ریزی داشته باشد و این برنامه ریزی هم خورد خورد کنید یعنی یک برنامه ماهانه داشته باشد که من می خواهم ایکس تومن فروش بزنم یعنی باید در هر هفته ایکس تعداد نفر را ببینم و ایکس تومن فروش بزنم و همین طور روزانه هم بررسی می کنید به این می گویند هدف و برنامه فروش به صورت ماهانه و روزانه ، این کار عمل کرد شما را مشخص می کند و می دانید که دیگر برای این که فروش خود را عالی کنید باید در روز چه کاری را انجام دهید و این به خودی خودسبب  هدفمند تر کردن کار شما میشود.

کاسب موفق

بیاموزید که چگونه فروش خودتان را افزایش دهید برای اینکه در اول کار هزینه های زیادی در این رابطه انجام ندهید می‌توانید به صورت رایگان در وب سایت ما از طریق این مقاله ها آموزش ببینید و بعد نتایج را که دیدید و برایتان ملموس تر شد آن موقع دست به سرمایه گذاری روی خودتان بزنید و آموزش های پولی را شروع کنید.

و برد در این زمانه با آن شخصی است که آموزش های به روزی را میبیند و در کار خود به کار می بندد.

کاسب موفق

همیشه بر روی این که پرسنلش چه مشکلاتی دارند تمرکز می کند تا بتواند تا جایی که از دستش بر می آید آن مشکل را برطرف کند تا دغدغه پرسنل و کارمندش  کمتر شود.

کاسب موفق

به نقاط ضعف خود واقف است و در پی آن هست که تا جایی که می تواند آن ها را به نقاط قوت تبدیل کند و یا آنها را بهبود بخشد تا موردحمله رقیبان خود بابت این نقاط ضعف قرار نگیرد.

کاسب موفق

از روش هایی که به  روز هست استفاده می کند تا بتواند با کیفیت بیشتری کار و کاسبی خود را پیش ببرد مثلا می داند که الان در حال حاضر به جای بیلبورد می تواند در اینستاگرام یا شبکه‌های مجازی دیگر سرمایه گذاری کند و از این مدل موارد.

کاسب موفق

باید در دسترس بودن را خیلی تمرین کند چرا که  در حین کار اگر کاسبی در دسترس مشتری نباشد آن مشتری اعتماد خودش را نسبت به کار و کسب از دست خواهد داد و روی به رقیبان شما میاورد.

در دسترس بودن برای شما یک چیز خیلی مهم هم ایجاد خواهد کرد و آن چیزی نیست جز اعتبار

کاسب موفق

این نکته را می داند که جنس اصل را باید با قیمت پایین تر ارائه دهد و سود خود را از لوازم جانبی که در کنار آن محصول یا خدمات قرارمیدهد ببرد

مثلا شما فرض کنید میخواهید یک موبایل خریداری کنید من قیمت موبایل را پایین می آورم ولی در عوض برای شما مشاوره می‌دهم که صفحه ضد ضربه و ضد خش آی فیس و خیلی از چیزهای دیگر که جزئی از لوازم جانبی آن موبایل محسوب می‌شوند توصیه می کنم و شما وقتی این موارد را در نظر می گیرید می بینید که بیشتر از جنس اصلی برای شما سود داشته.

کاسب موفق

هدفش این است که هزینه‌های جانبی خود را کاهش دهد و یا جنسی را از جایی تهیه کند که کمترین قیمت را برایش تمام می‌کند با این کار می تواند در بازار پایین ترین قیمت را ارائه دهد و یا تخفیفات ویژه ای قائل شود که رقیبان خود را پشت سر بگذارد.

کاسب موفق

همیشه بر این موارد سعی دارد که مشتری خود را خوشحال نگه دارد یا آن را راضی نگه دارد چون تاوان ناراضی کردن مشتری یعنی از دست دادن ۱۵ مشتری .

کاسب موفق

تا جایی که برایش امکان پذیر هست سرویس رایگان برای مشتریان خود قرار می دهد این سرویس می تواند حمل و نقل یا پذیرایی یا مواردی دیگر باشد.

کاسب موفق

بدون هیچ ترس و واهمه ای رک و راست به مشتری قیمت را می دهد بدون اینکه کوچکترین تعللی داشته باشد چون می داند در بازار نسبت به رقیبان خود بهترین قیمت را دارد ارائه می دهد پس نباید ترسی در دادن قیمت داشته باشد.

کاسب موفق

محصولات یا خدمات خود را با ضمانت به دست مشتری میدهد در تمام کارها گارانتی کردن محصول یا خدمات باعث می شود که مشتری احساس ریسک کردن نداشته باشد و این خود باعث می شود که از شما خرید کنند.

کاسب موفق

اگر یک کالا یا محصول یا خدماتی دارید که در چندین مدل مختلف می باشد برای هرکدام قیمتی را در نظر بگیرید و تمام قیمت ها را به مشتری ارائه دهید تا آن بتواند تصمیم خود را بگیرد

این قیمت ها به این شیوه است که شما مثلاً یک روغن  گیاهی دارید و می خواهید آن را به مشتری ارائه دهید:

روغن گیاهی اول بالاترین قیمت ۱۰۰ هزار تومان

روغن گیاهی دوم که کیفیت آن کمتر است قیمت متوسط ۵۰ هزار تومان

روغن گیاهی سوم که کیفیت ندارد و قیمت آن را پایین ترین قرار می دهید ۲۰ هزار تومان

مشتری در این مرحله سبک و سنگین می کند و بیش از ۶۰ درصد مشتریان محصول میانه را خرید می کند.

کاسب موفق

تا جایی که می تواند علم مشتری را نسبت به محصول بالا ببرید و به زبان دیگر اطلاعات کافی در مورد محصول در اختیار مشتری در کسب و کار خود قرار دهید و این کار برای شما دو منفعت دارد:

مشتری به شما اعتماد می کند

شما را به عنوان کارشناس می شناسد

کاسب موفق

سعی کنید از روانشناسی اعداد برای قیمت گذاری استفاده کنید و برای این کار کافیست در اینترنت محصولاتی که در زمینه فروش، کسب و کار، بازاریابی و غیره هستند را زیر و رو کرده و ببینید بیشترین اعدادی را که استفاده می کنند چه چیزی هست و شما هم می‌توانید از آن اعداد در کسب و کار خودتان استفاده کنید و من چند مدل برای شما اینجا بازگو خواهم کرد

( ۰ ،۳ ،۵ ،۸ ،۲ ،۶،۹)

مثال: ۲۲ هزار تومان ۴۸ هزار تومان  می بینید در آخر اعداد به کار برده شده است.

کاسب موفق

تمام فروش های خود را پیگیری کنید و از رضایت مشتریان خود آگاه شوید و برای این کار کافی است که شما بعد از سه روز با مشتری تماس گرفته رضایت آن را بپرسید.

کاسب موفق

برای اینکه اعتماد مشتری را نسبت به خودبیشتر کنید قبل از اینکه مشتری جنس را تهیه کند به آن گوشزد می کنید که به فلانی هم سر بزن چرا که از محصول ما استفاده کرده و جواب دیده است یعنی در واقع به شخص سوم ارجاع می دهید و این ارجاع دادن برای شما کسب اعتبار در پیش دارد.

کاسب موفق

مشخص می کند که مشتری به ازای خرید هر جنس چقدر سود می برد و آن را بلند و شیوا به مشتری گوشزد می کند مثلا می گوید سود خرید شما از این جنس x تومان می باشد.

کاسب موفق

از آن دسته مشتریانی که رضایت داشته اند فیلم، صوت، یا نوشته تهیه می کنید و با نشان دادن به مشتری جدید اعتماد آنها را کسب می‌کنید و فروش خود را آغاز می‌کنید با این کار شما می توانید فروش خودتان را چندین برابر کنید.

کاسب موفق

از قانون ۲۰ /۸۰ استفاده می کند یعنی می آید در نظر می گیرد که از  ۱۰۰ نفر مشتری که دارد ۲۰ تای  آن  که ۸۰درصد خرید را به خود اختصاص می‌دهندجداکرده  و آن ها را تو چین کرده وروی اینها سرمایه‌گذاری بیشتری می کند البته به آن ۸۰ نفر باقیمانده هم خدمات ارائه می دهد ولی بیشترین تمرکز روی ۲۰ نفر می باشد.

اخلاق یک کاسب موفق چگونه است؟

کاسب موفق:

همیشه خنده رو است و همین نکته باعث جذب مشتری و افزایش فروشش میشود،البته منظورم تبسم است نه قه قه زدن اگر افرادی مثل من ببینن یک کاسب از ته سر میخندد میگویند بلاخونه اش داده اجاره پس رعایت این نکته در کار مهم است.

کاسب موفق:

لباس متناسب با کسب و کار خیلی مهم است مثلا یک شخصی که کارش با بزرگسالان است نباید زیاد جلف بگردد چون بهش میگن این تو یه کارش وارد نیست و جسارت نباشه این حرف رو میزنم میگویند یارو تو کارش قرطی هست.

کاسب موفق:

درحال آموزش دیدن هستند همیشه این خصلت رو دارن که یاد بگیرند تا ازش در کارشون استفاده کنند و هزینه هایشان را پایین بیاورند.

کاسب موفق:

سر و شکل صورت و مو یشان  آنکارد کرده است(اصلاح شده)شما نمیبینید که این افراد از ظاهر به خودشان نرسند اگر هم تعدادی هست بخاطر اینه که این اصول را رعایت نکردند البته منم نمیگم کسی این کار رو نکرد مشتری ندارد این یکی از اصول هست در کار تا مشتری جذب شود.

کاسب موفق:

دفتر حساب و کتاب دارند و تمام موارد را یادداشت برداری میکنند حتی گاهی اوقات از تمام وقایع کار که با مشتری طی شده نوت برداری میکنند.

کاسب موفق:

دست به خیر هستند ولی پول یارمفت به کسی نمیدهند بخاطر همین کسی دیدید بدگویی یک کاسب موفق میکنه بدانید از یه جای کارش میلنگه و راز قوانین حاکم در کسب وکار چیزی بارش نیست.

کاسب موفق:

خیلی شجاع هستند ریسک میکن توکل بر خدا اما در کارشان ریسک های کم خطر میکنند.

کاسب موفق:

هیچ وقت از ورشکستگی نمیترسد چرا که میگوید هر شکست کوله باری از تجربه است.

کاسب موفق:

هیچچ وقت پی مشکلاتش دیگران را مقصر نشان نمیدهد واولین شخصی را که بازخواست میکند خودش میباشد.

کاسب موفق:

همیشه در کارش به دنبال بهترین هاست نه خوب ها.

کاسب موفق:

همیشه یک سطح اززندگی فعلیش بالاتر زندگی میکند.

کاسب موفق:

روی کاهش هزینه های جاری به شدت تمرکز دارند.

کاسب موفق:

صبح زود درب محل کارشان را باز میکنند.

کاسب موفق:

صبح زود قبل از اینکه مشتری وارد محل کسب و کارش بشود آب وجارو میزنه.

کاسب موفق:

درب مغازه را به طور متداول باز میگذارد و نظرشان بر این است که اگر درب مغازه احیانا بسته شود مشتری از دستشان میپرد.

کاسب موفق:

وقتی پولدار تر میشوند مهربان تر میشوند وروی شخصیتشان بیشتر و بیشتر کار میکنند.

کاسب موفق:

ازهرگونه ابزاری که در محل کار باعث حواس پرتی اش میشود در مقابل مشتری دوری میکند.

کاسب موفق:

صبح زود درب محل کار را که بازمیکند یک سوره از قرآن تلاوت میکندواز خدا طلب روزی میکند.

کاسب موفق:

کارش را با نسیه دادن به خطر نمی اندازد وهمیشه در کسب وکارش نقدی حرف اول را میزند.

کاسب موفق:

جنسش رو میشناسد از ۲۰ فرسخی تشخیص میدهد که این نوع کار یا جنس مرغوب است یا خیر.

کاسب موفق:

به دنبال بهترین هاست برای مشتری نه کالا یا خدمات بنجل و بدردنخور.

کاسب موفق:

به دنبال کسب شهرت و برند شدن هستند.

کاسب موفق:

از تبلیغات هیچ وقت دست نمیکشند وقلب تپنده کسب وکار خودشان میدانند.

کاسب موفق:

برای پول ارزش قائل هستند ومثل دیگران نمیگویند پول مثل چرک کف دست است.

کاسب موفق:

پول را همه چیز نمیدانند اما ابزاری قدرتمند برای پیشروی به موفقیت میدانند.

کاسب موفق:

روی تک تک ریال هایی که دارند برنامه ریزی کردند که این را کجای کارم خرج کنم این را برای تبلیغاتم بگذارم و…

کاسب موفق:

شوخی با کار ندارند وقتی دست یاعلی را برکمر زدند باید آن را به اتمام برسانند.

کاسب موفق:

روی برنامه پول پسن انداز میکنند و همیشه نقدینگی درحد نیاز دارند.

کاسب موفق:

خیلی خوش حساب هستند ودیگران آن ها را شریک مال خودشان میدانند.

کاسب موفق:

کم فروشی به هیچ وجه نمیکنند.

کاسب موفق:

به بچه هایشان کاسبی کردن را به خوبی یاد میدهند.

کاسب موفق:

اسم وفامیل مشتری را به خوبی حفظ میکند و در دفعه بعد اورا باصمیمیت خاصی صدا میکند.

کاسب موفق:

نیاز مشتری را از قبل حدس میزند وکمکش میکند تا به خواسته اش برسد.

کاسب موفق:

هیجانی و احساسی هیچوقت خرید نمیکند.

کاسب موفق:

ارزش واقعی زمان را درک میکند ومیداند که زمان هیچگاه بر نمیگردد عقب و تلاشش روی اینست که تا انرژی دارد صرف موفقیت بیشتر کند.

کاسب موفق:

تلویزیون۲۴ ساعته تماشا نمیکند وبیشتر پیگیر کسب وکارش است.

کاسب موفق:

به جای وقت تلف کردن درشبکه های مجازی به دنبال راه های کسب درآمد از آنها است.

کاسب موفق:

به حرف بزرگان وکاسب موفق دیگر خوب گوش میدهد وبه تک تک کلمات عشق میورزد.

کاسب موفق:

همیشه دوستانی انتخاب میکند که یک سرو گردن بیشتر از خودش باشند.

کاسب موفق:

هدفش در سال های اول کسب وکار فقط توسعه  و رشد حداکثری آن بوده است.

کاسب موفق:

در کارش  زنگ خور موبایل او خیلی بالاست.

کاسب موفق:

به همه احترام میگذارد.

کاسب موفق:

عاشق کارش هست و پول را خیلی دوست دارد.

کاسب موفق:

در حین نداشتن جنس مشتری را به رقیبش ارجاع میدهد.

کاسب موفق:

بدگویی رقیب به هیچ عنوان نمیکند.

کاسب موفق:

همیشه به دنبال نمک گیر کردن مشتری است مثلا پذیرایی میکند یا یک خدمات ویژه ای به صورت رایگان در اختیارش میگذارد یا هرچیز دیگری که فکرش را میکنید.

کاسب موفق:

از دنیای دیجیتالی والکترونیکی در جهت مثبت استفاده میکند.

کاسب موفق:

در کار خود به دنبال چشم پاکی بیشتر است نه چشم سفیدی در کردن در مقابل نوامیس مردم .

کاسب موفق:

همیشه سطح خواسته هایش بالاست که اگر دیگرانن آنها را بشنوند میگویند این دیوانه است.

کاسب موفق:

فکر بازنشستگی خودش هست وبرای آن برنامه دارد.

کاسب موفق:

افرادی را که در دستش کار میکنند را به خوبی مثل خودش آموزش میدهند.

کاسب موفق:

از ولخرجی های بی جا به شدت فراری هستند.

کاسب موفق:

کمال گرایی را در تمام نقاط کسب وکار دارند ولی این باعث نمیشود که هزینه بیشتر کنندو همیشه برای رسیدن به خواسته به دنبال کم هزینه ترین راه ممکن هستند.

منبع:وب سایت دانیال میرشکاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *