نحوه برخورد با مشتری ناراحت چگونه است؟

مشتری ناراضی

نحوه برخورد با مشتری ناراحت چگونه است؟

درهرکسب وکاری گاهی اوقات پیش میاید خطاهایی که باعث رنجور شدن مشتری میشود ازنحوه رسیدن جنس به دست مشتری گرفته تا شیوه برخورد ما وغیره دراین زمان آن افرادی که زیرک هستند به حرف مشتری گوش میدهند واز اوعذرخواهی میکنند ودرصدد جبران مشکل مشتری هستند اما یک شخص غیرحرفه ای چه میکند؟

چنان با مشتری بد رفتاری میکند که مشتری دم خودشو میزاره روی شانه هاش فرار میکنه.

درهردوصورت مشتری رفت ولی اولی به خوشی تموم شد ونتیجه ی مطلوبی را برای مشتریانش به ارمغان آورد ولی دومی باعث کشته شدن کسب وکارش شدعلتش به نظرتان چیست؟

طبق تجربه ی من یک مشتری راضی شما را به ۳الی۱۰ نفر وصل میکنه ولی یک مشتری ناراضی شمارا تاجایی که میتونه تبلیغ بد میکند واین قدرت را دارد که ۱۰۰نفر را ازشما دورکند.

دستورالعمل برخورد با مشتری ناراضی:

۱- برای جبران نگرانی هدیه ای برایش لحاظ کنید.

۲- عذرخواهی کنید.

۳- مشخصاتش را بگیرید.

۴- بلافاصله مشکل برطرف شد باهاش تماس بگیرید و به مشتری اطلاع دهید که مشکل فعلی برطرف شد ویک عذر خواهی دیگر کنید بابت بوجود آمد این مشکل.

۵- دعوتش کنید تا دوباره بیایید و اگر اومد یک هدیه رایگان دیگر در اختیارش بگذارید.

شما وقتی تمام این مراحل را طی میکنید اولین اتفاقی که میافتد این است که مشتری میگه چه خبره این به جای که از خودش دفاع کند طرفدار ما شده وهمین قرار گرفتن شما در جبهه ی مشتری کمک میکند اورا نرم کرده وبا پنبه سرش را ببرید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *